وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

هر چی بخواهید می توانید بخوانید و یاد بگیرید/ یادگیری با طعم لذت
وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

هر چی بخواهید می توانید بخوانید و یاد بگیرید/ یادگیری با طعم لذت

قواعد عربی 2 ، اعراب فعل مضارع

اعراب فعل مضارع :

فعل مضارع معرب دارای سه نوع اعراب است : رفع  ، نصب ، جزم

1- فعل مضارع مرفوع :  فعل مضارع هنگامی مرفوع است که هیچیک از عوامل « نَصب یا جَزم » بر سرش در نیامده باشد.

  مانند : یَذهَبُ  ، یَذهَبانِ  ، یَذهَبُونَ

علامت های  رفع فعل مضارع عبارتند از :

1- ضمه ( ـُـ ) :  ( در صیغه های 1، 4، 7، 13، 14  )  : ( یَذهَبُ ، تَذهَبُ   ، تَذهَبُ    ، اَذهَبُ ، نَذهَبُ ) ( اعراب اصلی )

ادامه مطلب ...

ورزش هوازی چیست؟

ورزش هوازی چیست؟

Image result for ‫ورزش های هوازی‬‎

ورزش هوازی یا ایروبیک ورزشی است که ضربان قلب در حدود 65 تا 80 درصد حداکثر میزان ضربان قلب برای مدت حداقل 20 دقیقه قرار داشته باشد. هر چند برخی ورزش ها مانند وزنه برداری به طور ناگهانی سبب افزایش ضربان قلب و رسیدن آن به مقدار ضربان مذکور می شوند اما چون ضربان برای مدتی نسبتا طولانی در این مقدار ثابت نمی ماند ورزش هوازی به حساب نمی آیند.

ادامه مطلب ...

آیا اسکندر مقدونی ایرانی بود؟

 اسکندر مقدونی، ایرانی بود؟

اسکندر مقدونی,حمله اسکندر مقدونی به ایران,نبرد اسکندر مقدونی و داریوش سوم

اسکندر مقدونی،ایرانی بود؟!

اسکندر شاگرد ارسطو بود. این را امروز خیلی ها می دانند اما چیزی که خیلی ها نمی دانند، این است که پدر ارسطو هم پزشک پدربزرگ اسکندر بود و پسر برادر ارسطو، مورخ همراه اسکندر در جنگ ها. یعنی خاندان پادشاهی مقدونیه با خاندان پزشک - فیلسوف - مورخ یونان پیوند عجیب و غریبی داشت. مثل خیلی از اسم های بزرگ دیگر دوران باستان که با اینکه دور از ذهن به نظر می رسد، اما با هم پیوند عجیب و غریبی دارند. 

ادامه مطلب ...

روان‌شناسی

  روان‌شناسی شیوه مطالعه علمی و دانشگاهی رفتار، ذهن و سازوکارهای مربوط آن‌ها است. روان‌شناسی در درجه اول به انسان می‌پردازد و در مراتب بعدی ممکن است به بررسی کنشگرهایی دیگر غیر از انسان‌ها مانند حیوانات و یا سیستم‌های مصنوعی نیز اقدام کند.

ادامه مطلب ...

جایزه نوبل فیزیک

 جایزه نوبل فیزیکهر ساله توسط آکادمی سلطنتی علوم سوئد به دانشمندان در زمینه‌های مختلف فیزیک تعلق می‌گیرد. این یکی از پنج جایزه نوبل است که در سال ۱۸۹۵ توسط آلفرد نوبل برای مشارکتهای برجسته در زمینه‌های  فیزیک، شیمی، ادبیات،اقتصاد٬ صلح و فیزیولوژی یا پزشکیاهدا می‌شود.این جایزه توسط بنیاد نوبل اداره می‌شود و توسط یک کمیته که متشکل از پنج عضو منتخب آکادمی علوم سلطنتی سوئد هستند به برندگان اعطا می‌شود.

ادامه مطلب ...