وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

هر چی بخواهید می توانید بخوانید و یاد بگیرید/ یادگیری با طعم لذت
وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

هر چی بخواهید می توانید بخوانید و یاد بگیرید/ یادگیری با طعم لذت

زیباترین پل های سنگی دنیا+عکس

پوئنته نوآ در روندا اسپانیا
این پل بین سال‌های 1751 تا 1793 روی رود گوآدالوین کشیده شده است و 120 متر طول دارد.گفته می‌شود در ساخت این پل 50 کارگر جان خود را ازدست‌داده‌اند. همچنین دو اتاقک زیر پل برای زندانی و شکنجه کردن جانیان مورداستفاده قرار می‌گرفت. این پل در حال حاضر یکی از مناطق تفریحی و گردشگری در اسپانیا است.

 زیباترین پلهای سنگی دنیا +تصاویر 
ادامه مطلب ...

کشنده ترین رودخانه های جهان کدامند؟

چرا دوست دارید در استخرهای طبیعی یا رودخانه و دریاچه ها شیرجه بزنید؟ حتما یکی از دلایل، رنگ آبی و آرامش آب آن است. اما گول این زیبایی را نخورید زیرا طبیعت همیشه امن نیست. اما چه چیزهای این آب ها را خطرناک می کنند؟ برای پاسخ به سوالات خود با ما همراه شوید.

1. رودخانه ریو تینتو، اسپانیا

وحشتناک ترین رودخانه های جهان

 رودخانه ریو تینتو، اسپانیا یکی از کشنده ترین رودخانه های جهان 

ادامه مطلب ...

22 ژوئیه ؛ روز تقریب Π (پی)

روز تقریب پی, 22 ژوئیه روز تقریب π, عدد پی

ریاضیدانان هر سال در 22 ژوئیه روز تقریب  π (پی) را گرامی می دارند 

روز پی و روز تقریب پی، دو روز از سال هستند که برای ثابت ریاضی π (پی) جشن گرفته می‌شوند. روز تقریب پی ۲۲ ژوئیه است. این نام‌گذاری، به‌دلیل تقریب مشهور ارشمیدس از π  است که ۲۲/۷ (۲۲ تقسیم بر ۷) بوده‌است.

ثابت ریاضی "پی" برابر با نسبت محیط یک دایره به قطر آن می باشد، که تقریبا برابر با 3.14 است. "روز پی"، روز چهاردهم ماه مارس (ماه "سوم" میلادی) است و از آنجایی که سه رقم اول عدد پی، 3 و 14 می باشد، این تاریخ را برگزیده اند! و "روز تقریب پی" نیز، بیست و دوم  (ماه "هفتم" میلادی) است و از آنجایی که تقریب مشهور ارشمیدس (دانشمند و ریاضیدان یونانی؛ 287-212 قبل میلاد) از پی، نسبت 22 به 7 بوده است، این تاریخ به عنوان روز تقریب π (پی) انتخاب شده است!  ادامه مطلب ...

پرنده ای که تنها دو گرم وزن دارد +عکس

عادی شدن روابط ایالات متحده آمریکا و کوبا تغییرات بسیار بزرگی را برای این دو کشور و شهروندانشان به دنبال خواهد داشت که مهم ترینشان شاید دستیابی پژوهشگران آمریکایی و آزمایشگاه های پیشرفته این کشور به بزرگ ترین جزیره دریای کارائیب و گونه های جانوری منحصربفردی باشد که در آن زندگی می کنند.
در میان عجایب و شگفتی هایی که قطعا چشم پژوهشگران را به خود خیره خواهد کرد می توان به کوچک ترین پرنده دنیا اشاره کرد که در واقع یکی از گونه های مرغ مگس خوار با نام مرغ مگس خوار زنبوری (bee hummingbird) است.

ادامه مطلب ...

خلاقانه‌ترین وعجیب‌ترین اداره‌های گوگل(+تصاویر)

گوگل را با نام‌ها و القاب مختلفی در ذهن به یاد می‌آوریم. ولی در پس تمامی این نام‌ها و نشان‌ها, آدم‌هایی وجود دارند که در اداره‌های خاص و بعضا عجیب و غریب کار می‌کنند. با ما برای دیدن چند مورد از غیرقابل تصورترین و هیجان انگیزترین اداره‌های گوگل (اگر بتوانیم آن را اداره بنامیم) همراه شوید. 

گوگل طراحی محل کار را با یک استراتژی بخصوص دنبال می‌کند. استراتژی که یک بار یکی از سخنگوهای این شرکت به نیویورک تایمز گفته بود و آن چیزی نیست جز: «خلق شادترین و خلاقانه‌ترین محل کار دنیا»!  این همان استراتژی است که گوگل  برای طراحی محل کار شرکتش اجرا می‌کند. خب اگر آماده هستید, به مصاف تصاویر رویایی اداره‌های گوگل می‌رویم. همچنین توصیه می‌کنیم در حین تماشای تصاویر, تا حد امکان از مقایسه محل کار و زندگی‌تان با اداره‌های گوگل خودداری کنید! زومیت هیچ مسئولیتی از عواقب این مقایسه بر روحیه و روان شما قبول نخواهد کرد.

 نیویورک سیتی | آمریکا

ادامه مطلب ...

با کلیسای درختی در ایتالیا آشنا شوید(+تصاویر)


کلیسای درختی,کلیسای درختی در ایتالیا,کلیساهای عجیب و غریب

کلیسای درختی در ایتالیا 

«کلیسای درختی» یا «کتدراله وِجیتاله» ساخته طراح ایتالیایی «جولیانو مائوری» بی شک تحت تأثیرگذارترین اثر معماری طبیعی بر روی زمین است. این کلیسای درختی بر روی دامنه کوه «آرِنا» در حومه «بِرگامو» در شمال ایتالیا قرار گرفته است و ساختار آن مانند قفسی از تیرک‌های چوبی است که طوری قرار گرفته‌اند تا ستون‌های داخلی یک کلیسا را بسازند.  ادامه مطلب ...