ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1-دانش به روز
تاریخ انقضای هر سیستم مدیریت محتوا ، زبان های برنامه نویسی ، ابزارهای مورد استفاده در طراحی وب ، شبکه های اجتماعی و … روزی فرا خواهد رسید. شاید پنج سال دیگر ، سی اس اس ۳ که امروزه شیوه ای نوین به حساب می آید ، منسوخ شود. پس سعی کنید همیشه در حال مطالعه باشید و همراه با دانش روز دنیا قدم بردارید.
2-مهارت
به ندرت پیش می آید که یک طراح وب در همه زمینه های طراحی مهارت داشته باشد به این دلیل که طراحی سایت یک مسئله بسیار گسترده است و شامل بخش ها و زمینه های مختلفی می باشد. سعی کنید در یک زمینه خاص ، مهارت ویژه ای نسبت به بقیه بخش ها داشته باشید تا بتوانید مشتریان را مجاب به همکاری کنید. برای مثال ، در زمینه ماژول نویسی ، سئو ، تبلیغات و یا هر زمینه ای که مایل هستید می توانید نسبت به دیگر طراحان برتری داشته باشید.
3-برند
برای کار خود یک اسم انتخاب کنید تا این اسن نقش برند شما را ایفا کند. بهتر است اسم های نا مانوس و یا حتی تکراری انتخاب نکنید. یک اسم ساده هم کافی است یا در غیر این صورت نام و نام خانوادگی شما نیز می تواند برند شما به حساب آید. حتما لازم نیست یک شرکت داشته باشید تا یک برند به حساب بیایید. فری لنسرها (آزادکارها) هم می توانند برند باشند. این اسم در هنگام تبلیغ و جذب مشتری ، جلوه ی خاصی به کار شما می دهد.
4-انگیزه
طراحی وب سایت جزو آن دسته از شغل هایی است که انرژی زیادی از انسان می گیرد و گاهی اوقات ما را کلافه می کند. گاهی یک مشکل در طراحی ، یک ارور در دیتابیس ، پاک شدن بعضی کدها و کار را از نو شروع کردن و این قبیل مشکلات امان ما را می برد. پس قبل از گرفتن یک پروژه از آمادگی خود اطمینان حاصل کنید و اگر هم به مشکلی برخورد کردید ، نگران نباشید . می توانید مشکلات خود را در اینترنت سرچ کنید تا به پاسخ برسید و یا با یک طراح سایت دیگر مشورت کنید. خیالتان راحت ! ندانستن عیب نیست ، نپرسیدن عیب است!
5-سابقه کار
اگر به دنبال جذب مشتری و پروژه های بزرگ هستید و یا خواهان استخدام در یک شرکت طراحی وب می باشید ، بهتر از به جای وقت تلف کردن و پرداختن به کارهای بیهوده ، شبانه روز فعالیت کنید. اگر ابتدای کار هستید چندین سایت برای خودتان طراحی کنید تا به قول معروف «کار دستتان بیاید» و زمانی که با چم و خم کار آشنا شدید سعی کنید با جذب مشتری از بین دوستان ، اقوام ، آشنایان و دیگران و با دست مزد کمتر و در برخی اوقات حتی به صورت رایگان ، سابقه کاری خود را افزایش دهید. این کار هم زمینه استخدام یا گرفتن پروژه های بزرگتر را برای شما فراهم می آورد و هم به «تجربه» شما می افزاید.
6-مشتریان
کسانی که کار طراحی وب را آغاز می کنند ، باید این نکته را مد نظر بگیرند که برخی مشتریان و متقاضیان سایت به راحتی از کار شما نمی گذرند و در ازای پولی که بابت دست مزد به شما پرداخت کرده اند ، کار حرفه ای و تمیز می خواهند. ممکن است شما در بخشی از طراحی سایت ضعیف باشید یا دانش لازم را نداشته باشید و مشتری شما دقیقا همان بخش را مد نظر قرار دهد. حال یا شما آن کار را از دست می دهید و یا آن بخش باب میل مشتری نخواهد بود که در هر دو حال شما متحمل ضرر می شوید با این تفاوت که در حالت دوم پای شخص دیگری در میان است که به راحتی «بی خیال» نمی شود. پس اولا” در بستن قرارداد و مفاد آن به خصوص بخش هایی که مشتری برای سایت خود در نظر می گیرد دقت لازم را به خرج دهید. ثانیا” سعی کنید در این زمینه دانش و تجربه خود را بالا ببرید و بعد به دنبال مشتری باشید.
7-قیمت گذاری
خیلی ها فکر می کنند که هر سایتی باید شامل بهترین امکانات از جمله طراحی منحصر به فرد ، سیستم مدیریت محتوا ، سئوی قوی و… باشد و همه اینها با پرداخت یک هزینه ثابت قابل دسترس خواهد بود. پس قبل از عقد قرارداد با مشتریان پیرامون بخش های مختلف صحبت کنید ، هر بخش را توضیح دهید و بعضی قسمت های مهم از جمله سئو را به آنها تفهیم کنید تا بر سر قیمت پایانی کار به توافق برسید. ارائه یک فاکتور به مشتریان و قیمت گذاری این بخش ها خالی از لطف نیست.
منبع:picor.ir