وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

هر چی بخواهید می توانید بخوانید و یاد بگیرید/ یادگیری با طعم لذت
وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

وبلاگ جامع آموزشی ali-learn

هر چی بخواهید می توانید بخوانید و یاد بگیرید/ یادگیری با طعم لذت

با این میوه بوی بد دهان را از بین ببرید

Image result for ‫انجیر‬‎

میوه انجیر از ویتامین های A,B,C سرشار است. خداوند در سوره تین به آن قسم یاد می کند. در تورات نیز از انجیر به نیکویی یاد شده و بوداییان آن را میوه ای مقدس به شمار می آوردند و معتقدند که بودا در زیر درخت انجیر به معرفت الهی دست یافت.

به نقل از منابع مستند حدیثی نوشت: احادیثی درباره فواید انجیر نقل شده است که بخشی از آن ها را در اینجا می خوانیم.  احادیثی در این باره :

 در کتاب کافی به نقل از امام رضا(ع) آمده است که فرمود:«انجیر بوی بد دهان را از بین می برد، استخوان ها را محکم می سازد، موجب رویش مو می شود و برای درمان بیماری ها با وجود آن نیاز به دارو نیست.» سپس فرمود:«انجیر شبیه ترین میوه به میوه های بهشتی می باشد.»

 

امیر مومنان علی (ع) فرمود: خوردن انجیر موجب نرمی مزاج می شود و برای بادهای قولنجی مفید است پس، از آن به اندازه بخورید و در خوردن آن افراط نکنید.»

 

در کتاب مکارم به نقل از ابوذر آمده است، روزی برای نبی اکرم(ص) انجیر را هدیه آوردند. آن گرامی به اصحابش فرمود:«بخورید، اگر روزی به شما بگویم که میوه ای از بهشت به زمین آمده است در مورد این میوه چنین خواهم گفت زیرا که هیچ تفاله ای ندارد و برای درمان بواسیر و نقرس مفید است.»

 

امام رضا(ع) می فرماید:«انجیر برای درمان قولنج خوب است و از هر میوه ای بیشتر به میوه های بهشتی شبیه است و گازهای متراکم درونی را برطرف می کند.»

منبع:پروفسور ها

نظرات 1 + ارسال نظر
omidsalimi چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:33 ب.ظ http://http://ali-learn.blogsky.com

با عرض سلام خدمت دوست عزیزم
با اینکه مطالب خیلی خوب و مفیدی برای ما قرار داده ای اما من قانع نشدم لطف کنید مطالب زیادی قرار دهید
با تشکر

سلام
به عرض شما برسانم که هدف ما منتشر کردن علمه و به تدریج وبلاگ را بروز میکنیم اما چون بنده دانش آموز هستم ی ذره وقت کم میارم ولی سعی میکنیم که وبلاگ را همیشه بروز باشد تا شما کاربران عزیز راضی باشید/از نظر سازنده تان بسیار سپاسگذارم/مدیر وبلاگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد